Czy jesteśmy racjonalni, czyli kto mi to sprzedał?

Telewizor LCD, laptop, aparat cyfrowy, a może pralka, lodówka czy kuchenka mikrofalowa… Jeszcze 5-10 lat temu szukając tego typu towarów udawałeś się do specjalistycznego sklepu, rozmawiałeś ze sprzedawcami, żmudnie porównywałeś cenniki. Czasem popytałeś znajomych, ale rzadko się zdarzało żeby podali ci jakieś konkrety. Mówili raczej o swoich ogólnych odczuciach dotyczących marki, czy poszczególnych funkcji. Dziś […]

Recepta na… szefa

Anka pracuje w firmie farmaceutycznej od 2 lat. Nową pracę polubiła od razu. Codzienne spotkania z klientami, spotkania z zespołem, wyjazdy na szkolenia i konferencje. Jej życie bardzo się zmieniło odkąd tutaj pracuje. I wszystko byłoby świetnie, gdyby nie … szef. Z początku relacje układały się poprawnie. Po prostu podporządkowywała się poleceniom, nie pytając dlaczego […]

Przekonania

Skąd biorą się nasze przekonania i jaki mają na nas wpływ? Jak możemy je przemodelować, aby nas wspierały, a nie ograniczały? Jak coach może nam pomóc zobaczyć w lustrze lwa? W poszukiwaniu definicji Przekonania to indywidualny system wartości, pojęć, opinii i przede wszystkim racji, które – idąc tropem polskiej etymologii słowa 1 – człowiek chce […]

Testy w badaniu kompetencji pracowników: tak czy nie ?

Czy w biznesie potrzebne są narzędzia? Czy trzeba wciąż szukać nowych testów? Po co w ogóle ich używać, a jeśli już to kiedy? Jaki maja wpływ na badanych? Jakie mają znaczenie dla badających? Który test jest najlepszy? Sporo tych pytań i sporo kontrowersji z nimi związanych. Jedni je cenią, inni dyskredytują. Niektórzy stosują testy same […]

Grywalizacja, czyli w co gramy?

Nośnym ostatnio terminem, odmienianym przez wszystkie przypadki, jest neologizm: grywalizacja, pochodzący z angielskiego gamification (tłumaczony także jako gamifikacja czy gryfikacja).  A to nic innego, jak transfer mechanizmów znanych z gier do świata rzeczywistego, w celu zmiany ludzkiego zachowania. Co zatem musi byś spełnione, abyśmy mogli mówić o grze? Według J. Huizinga[1] możemy o grze mówić […]

Programowanie neurolingwistyczne (NLP) manipulacja czy sztuka?

Internet, prasa oraz inne media bombardują nas informacjami o tzw. „cudownych” kursach, dzięki którym nauczysz się manipulować ludźmi. Ponadto, będziesz potrafił wpłynąć na ich decyzje i znacząco zwiększysz sprzedaż.  Neurolingwistyczne programowanie  stale wywołuje kontrowersję.  Definiują je dwie subiektywne opinie: wspierający NLP i rzeczywiste jego działanie oraz przedstawiający  je jako manipulację.  W odniesieniu do ostatniego najczęstsze przekonanie […]